Mesajul fondatoarei

                                                                                 

 

Dragi părinți,

Am înființat această școală din dorința de a le oferi copiilor un mediu în care ei să se dezvolte armonios, să își descopere potențialul și să se construiască pe sine pe baza acestui potențial.

Prin atitudinea copiilor față de ei înșiși, față de dascăli și colegi, față de învățătură, ei pun bazele Omului ce vor deveni. 

Omul este o ființă complexă care nu poate fi redus la cunoștințele acumulate, la abilitățile necesare unei meserii. Educația înseamnă mult mai mult decât instruire, decât predarea informațiilor din manuale. Când schițăm conceptul educațional, pornim de la finalități: ce ne dorim pentru copiii noștri? Ne dorim să aibă o meserie când vor fi mari… și atât? Sau ne mai dorim și să fie persoane valorizate și conștiente de valoarea lor, care dau dovadă de demnitate, altruism, responsabilitate? 

De aceea punem accent pe dezvoltarea armonioasă a copilului, sub toate aspectele sale: nu doar academică, ci și emoţională, interpersonală, morală. Echilibrul dintre toate aceste dimensiuni dă valoarea educației. 

 

                                                                              

                     

Pe plan academic, dincolo de a-i învăța matematică sau geografie, este important să-i învățăm să învețe. Aceasta începe cu lărgirea cadrului de autonomie pe măsură ce cresc: de la autonomia fizică la grădiniță, la autonomia intelectuală în școala primară și autonomia economică la gimnaziu și liceu. Autonomie înseamnă a-i oferi copilului pârghiile să poată face singur, deci să fie independent. Gradul de libertate crește odată cu gradul de capabilitate și responsabilitate. Rezultatul în urma efortului asumat este cea mai mare recompensă pentru el: cea intrinsecă. 

Pe plan socio-emoțional, suntem atenți la modelarea empatiei, cooperării, la întărirea încrederii în sine a copiilor, la descoperirea de sine și descoperirea celorlalți prin reflecție și reflecție și prezență de sine.

Autodisciplina se învață, concentrarea, ducerea la bun sfârșit a unei sarcini, raționamentele corecte se învață și ele pas cu pas, cooperarea în cadrul echipei are nevoie să fie ghidată de adult. De aceea, cadrele didactice care îi însoțesc pe copii în parcursul lor educațional reprezintă valoarea școlii noastre. Nu poți transmite mai departe nici empatia, nici reziliența, nici bucuria de a explora, dacă acestea nu sunt valori trăite. 

Considerăm că parteneriatul între familie și școală având ca bază un set de valori comune este important pentru stabilitatea dezvoltării copilului. Așadar, dacă ne împărtășiți viziunea, vă invităm să vă prezentăm sediul, echipa și conceptul școlii. 

Vă așteptăm cu drag să ne bucurăm împreună de parcursul copilului dumneavoastră spre construirea de sine.

Ana-Maria Brezniceanu,
Fondatoare Montessori School of Bucharest