Cu un curriculum variat, Montessori Kindergarten of Bucharest îi ajută pe copii să-și dezvolte personalitatea în mod complex, urmând în același timp îndrumările lăsate de către Dr. Montessori, așa cum sunt ele exprimate de către Asociația Internațională Montessori (AMI). Metoda Montessori se bazează și încurajează impulsul natural al copilului de a se lăsa absorbit și de a învăța din ceea ce îl înconjoară.
Pornind de la observațiile sale, Dr. Maria Montessori a elaborate materiale, tehnici și arii curriculare specifice, care îl ajută pe fiecare copil să își atingă potențialul maxim.
Astfel, în grădinița noastră există 5 arii curriculare specifice învățământului Montessori: viață practică, senzorial, matematică, limbaj, științe și activități culturale.
Viața practică include acele activități care sunt efectuate în viața de zi cu zi, astfel încât atât persoana, dar și mediul în care aceasta trăiește și își desfășoară activitatea, să fie menținute în condiții decente.
Scopul exercițiilor de la viața practică este de a-i ajuta pe copii să devină independenți, încrezători în sine, ordonați, și să-i învețe să se concentreze. Exercițiile acoperă 4 domenii: grija pentru mediul în care își desfașoară activitatea, grija pentru propria persoană, dezvoltarea relațiilor sociale, coordonarea și armonia mișcărilor.
Scopul exercițiilor de dezvoltare senzorială este acela de a-i ajuta pe copii să-și dezvolte cele 5 simțuri: auzul, văzul, mirosul, gustul și pipăitul. Astfel, copilul este expus unor materiale senzoriale distincte pe parcursul perioadelor senzitive specifice fiecărei vârste. Cu ajutorul exercițiilor senzoriale, copilul poate să distingă, să ordoneze, să clasifice și să descrie impresii senzoriale legate de lungime, înălțime, temperatură, greutate, culoare, înclinare, miros, etc.
Dr. Montessori a privit matematica ca pe un proces mental natural care începe de la un nivel concret și progresează către un nivel abstract. Astfel, materialul matematic Montessori este de asemenea concret, solid. Fiecare exercițiu se creează în jurul unor experiențe specifice ce constituie baza pentru dezvoltarea în viitor a gândirii matematice abstracte.
În viața unui copil există o perioada specifică în care acesta, în mod natural și spontan, este capabil de a-și dezvolta limbajul în mod inconștient. Utilizând materialul Montessori, educatorul îl ajută indirect pe copil să-și îmbogățească și să-și perfecționeze limbajul. Exercițiile de limbaj îi ajută pe copii să învețe să citească, să scrie și să conștientizeze sensul cuvintelor.
Un element important în dezvoltarea personalității copilului este contactul propriu zis cu realitatea și capacitatea lui de a se implica în această realitate. Libertatea de care se bucură copilul în mediul special creat îi permite să experimenteze, să observe și să manipuleze, să exploreze, să perceapă, să descopere și să clasifice.
Când Maria Montessori vorbește despre științele naturale, ea nu se referă numai la cunoașterea fenomenelor naturale, cât mai degrabă la o relație lăuntrică cu natura. Prin intermediul lecțiilor de artă, copilul învață despre cultura sa. În cadrul acestei arii curriculare, copiii beneficiază de lecții despre istorie, geografie, biologie, artă, muzică.